HTML

ÉSZ 2010

Érvénytelen Szavazat 2010

Lájkolod?

Küldj egy jelet a kampánybűnözőknek!
Érvénytelen Szavazat

Névjegy létrehozása
ÉSZ2010 on Facebook
Follow ESZ2010 on Twitter

esz2010.tumblr.com

Megosztás

Share |

Friss topikok

Többet ÉSZ-szel 2010

2010.01.27. 10:58 ÉrvénytelenSzavazat

Érvénytelen szavazat 2010 - Vote blank 2010

Címkék: politika magyar választás magyarország korrupció ész szavazat demagógia tiltakozás 2010 belpolitika érvénytelen lájkolom

Érvénytelen szavazat 2010 - Vote blank 2010

Áprilisban ismét országgyűlési választásokat tartanak magyarországon.
  

Szerintünk, ha

  • elmész és akármelyik pártra szavazol, azzal áldásod adod a jelenlegi politikai elitre és az elmúlt 20 évre.
  • nem mész el szavazni, akkor visszaélsz demokratikus alapjogoddal.

 

Mivel a magyar választási törvény nem ismeri a NOTA ("egyiket sem") fogalmát, elégedetlenségünk kifejezésére nem marad más eszközünk, mint a blank vote, protest vote, az érvénytelen szavazat.

Menj el és szavazz ésszel: adj le érvénytelen szavazatot, küldj jelzést a politikusoknak!

Érvénytelen Szavazat - többet ÉSZ-szel!

Ha eleged van a demagóg populistákból, a populista demagókokból - ÉSZ!

Ha eleged van a korrupcióból - ÉSZ!

Ha eleged van a tehetetlenségből, hazugságokból - ÉSZ! 

Ha nem lájkolod a jelenlegi politikai felhozatalt - ÉSZ!

 

ÉSZ-t nekik!

 

Érvényesen szavazni csak egy jelöltre és egy listára lehet, a jelölt neve mellett, illetőleg a lista neve felett elhelyezett körbe tollal írt x vagy + jellel! Egyéb megjelölés érvényes szavazatként nem vehető figyelembe.

http://www.valasztas.hu/hu/parval2010/356/356_7_5.html

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Protest_vote

http://egyiksem.blogzona.hu/

http://feherkocka.info/

http://w.blog.hu/2006/11/28/blanco

http://w.blog.hu/2009/06/04/a_kocka_el_van_vetve

a cél ez lenne: http://en.wikipedia.org/wiki/None_of_the_above

 

241 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://esz2010.blog.hu/api/trackback/id/tr751706022

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A gennyes tus és redvás szendvics 2010.01.27. 14:51:27

Gondolom majdnem mindenkinek megvan a South Park 8. évadjának 8. része, ahol Stan nem akar részt venni a szavazáson, és ezért igen nagy bajba keveredik.   Mert én még mindig ott tartok, hogy megyek én szavazni, de azt nem tudom, hogy k...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.27. 17:36:26

@ÉrvénytelenSzavazat: oké, elolvastam újra ;)
lehet, hogy kicsit előreszaladtam ::: szóval az nem derül ki a posztból, hogy szerinted/szerintetek miért visszaélés a jogommal, amikor direkt nem megyek el szavazni.
mert így azt hiszem, olyan ez, mintha azt mondanátok: aki nem megy el szavazni, annak káposzta a feje, például. ez pedig nem érv, és könnyen zsarolásnak foghatom fel. ezért kérlek, fejtsd ki, mit értesz ebben a konkrét esetben visszaélés alatt.

Kerti Öröm 2010.01.27. 17:36:45

A posztírónak nem jutott túl sok ÉSZ.

Aki nem megy el szavazni, vagy érvénytelen szavazatot ad le, annak semmi erkölcsi alapja nem lesz bírálni az ország új vezetését. Éppen ezzel a mentalitással szentesítik a kialakult helyzetet.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.27. 17:37:39

Szép hippi kezdeményezés, csak éppen értelmetlen, ez biztos hogy nem előre visz.

Daddy_Cool 2010.01.27. 17:38:12

@Mon3: nem a "nem szavazásról" van itt szó, hanem az "egyiket sem" választásáról. Hol van itt a lóláb?

Kerti Öröm 2010.01.27. 17:44:24

Most jutott eszembe, hogy mintha pár hónapja valami Tóta W. nevű önjelölt országmegváltó is írt volna az érvénytelenül szavazásra buzdító posztot. Hát ugyebár neki sem jutott sok ÉSZ...

is 2010.01.27. 17:45:22

@Straight: hát kérlek szépen:

a FIDESz szavazója idén biztosan elmegy, hiszen győztes pártra szavazhat. az utolsó két szavazás (hülyenépszavazás 2008, EU-választás 2009) ezt pontosan megmutatta. miközben a FIDSZ népszerűsége ˘40%, a szavazatai 2008-ban 82% (Jobbikkal együtt), 2009-ben 56%.

ha mindenki elmegy, aki tud pártot választani, akkor 40!-ot kellene a FIDESZnek kapnia. eddig is a többiek szavaztak kevésbé, most miért lenne másképp? az otthonmaradásra/érvénytelen szavazatra buzdítás az eddigi bizonytalanokat tarthatja otthon/lehet alternatíva. egy FIDESZes sem fog érvénytelent leadni, de egy SZDSZ-es, régi MDF-es simán. és akkor a FIDESZ 40%-a elkezd felfelé kúszni...

ha mág nem világos, kérdezz.

is 2010.01.27. 17:51:36

@shua55: elég burkolt lehet, mert én Bokrossal szimpatizálok, ami minden, csak nem a jelenlegi kormányoldal. szóval még én sem tudok róla :-)

de hogy ne maradj kétségek között, én azért kampányolok, hogy el ne hidd, hogy a FIDESZ jobb az országnak. csillió-millió példa van rá hetente, ma pl. Szíjjártó beszólása a 65-os kamatról, de a hülyenépszavazásnál többet már tényleg senki nem akarhat. a FIDESZ politikája nem viszi előre az országot. és nem vitte előre 1998-2002 között sem, ehhez középmély közgáz ismeretek kellenek, hogy ez érthető legyen. mindenesetre szabadidőmben már jó ideje próbálom ezeket az ismereteket terjeszteni. puszta filantropizmus, amit csak az idő fog bizonyítani, ha nem akarod, nem hiszed el.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.27. 17:51:54

@is: ezzel azt feltételezed, hogy komoly tét, hogy melyik párt mennyivel nyer.
a poszt pont arról szól nem, hogy egyik se jó?
akkor mitöl olyan érdekes pont a Fidesz?

Mon3 2010.01.27. 17:55:26

@Daddy_Cool: Tekintheted a szavazásodat az alternatív semmire leadott voksnak, de a lényeg akkor is az, hogy nem szavaztál valakire. Ezzel kivontad magad a tényleges szavazatból, és a szavazatukat leadók arányát erősítetted. Ez a lényeg!
"Ha nem szavazol ránk, akkor inkább ne szavazz, mert esetleg olyanra szavazol, akit mi nem akarunk." A posztíró lefordítva ezt mondja.
Ha nincs olyan, aki a te nézeteidet hitelesen képviseli, akkor keress. De ez a mentalitás nem segíti a sokszínűséget, hanem pont a homogenitás irányába mutat. Gondolkozz!!!
Ezt az ötletet roppant károsnak tekintem. Pont az ellenkező hatást éri el.

is 2010.01.27. 17:55:44

@Spiro: a magyar 90%-ban egy sámlira is leszavaz, ha a pártja logoját látja mellette, és csak és kizárólag az ellenfélen kér bármit is számon. miért is nem ehhez igazodunk? ha ilyen a magyar, akkor a választási rendszer miért nem ezt az igényt elégíti ki? miért nem tisztán listás a szavazás?

is 2010.01.27. 17:57:14

@manókomment: bocs, lemaradtál az elejéről, Straight azt mondta, hogy az érvénytelen szavazat a kis pártokat segíti. ezzel szemben írtam, amit írtam. az, hogy ez kinek tetszik, kinek nem, abba nem szólok bele (jó, nekem persze nem tetszik).

is 2010.01.27. 17:58:52

@manókomment: ja, és most két+1 tét van: FIDESZ kétharmad, MDF bejutás (ez azért valószínű), LMP bejutás (ez kevésbé). ezek részben össze is függenek. szerintem ez mind tét, nemcsak a nyerés mértéke.

Mon3 2010.01.27. 18:00:17

@is: Ez a szemlélet sodorta ide az országot. Nincs igazad. Remélem ez a világnézet áprilisban kap egy kis józanító pofont.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.27. 18:01:04

@is: oppardon :)
hogy egy tapasztalt ismerösömet idézzem a pártkérdésröl: "mind egy vájúból zabálnak".

drótostót 2010.01.27. 18:01:22

mivel az érvénytelen szavazatnak nincsen jogi következménye, ez a kezdeményezés a politikai elitnek kedvez. a céllal (ami feltehetően a menjen mind a picsába) egyetértek, de a módzserrel nem.

nothing.at.all (törölt) 2010.01.27. 18:01:53

én madonnára fogok szavazni.
nem lehet olyan népszavazást indítani, hogy legyen egy "egyik sem" kategória?
vagy hogy legyen királyság?:D

Lacka929 2010.01.27. 18:04:34

"nem mész el szavazni, akkor visszaélsz demokratikus alapjogoddal"

Na ez szernitem egy jó nagy tévedés. Ha nem megyek el szavazni, akkor szimplán csak nem élek demokratikus alapjogommal. Semmiképpen sem gondolnám visszaélésnek.

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.01.27. 18:06:51

@Mon3: "Ha nem szavazol ránk, akkor inkább ne szavazz, mert esetleg olyanra szavazol, akit mi nem akarunk." A posztíró lefordítva nem pont ezt mondja, ezt csak te mondod, illetve te értelmezed így.

(Mindig is utáltam, amikor a magyartanár ilyen axióma-szerű állításokat tett órán és követelt a dolgozatban aztán később: "a madár a költő szabadság érzetét fejezi ki" - Szerintem nem.)

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.01.27. 18:09:32

@Λατζκα: Ez lehet, hogy jogos. Ezen elgondolkodunk és ha úgy van, módosítjuk ezt a mondatot. Köszönet az észrevételért.

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.01.27. 18:10:59

@nothing.at.all: Mindent lehet. Első lépésként például eszmét cserélni róla. Ezt tesszük éppen most itt mi is.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.27. 18:11:43

@nothing.at.all: lehet, csak senkinek sem érdeke, aki megszervezné, akiknek érdeke (nekünk) meg nem vagyunk elég szervezettek. az alulról szervezödés munkaigényes, emellett kell hozzá kommunikációs készség és kitartás, és ellened mozog a rendszert alapvetöen pártoló média, ja meg az általa megdolgozott közvélemény nevü izé. reménytelen, bár a királyság mögé még oda is állnának talán :P

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.01.27. 18:15:09

Az LMP-t lehetne használni NOTA-ként a szavazáskor. Szerintem direkt erre találták ki - más hasznukat legalábbis még nem láttam.

Mon3 2010.01.27. 18:27:45

@ÉrvénytelenSzavazat: Én így értelmezem, és nem mond meg nekem, hogy hogyan értelmezzem. Itt szólásszabadság van.
Én azt mondom, hogy a posztíró álságos, még ha azt is hirdeti, hogy a tiltakozás lenne a cél, de azzal, hogy arra buzdít, hogy érvénytelen szavazatot adjunk le, pont a politikából von ki minket, és ellenkező hatást ér el.
Én "Societas" aknamunkát gyanítok mögötte.

papamaci1 2010.01.27. 18:39:20

Oké. Aki érvénytelenül szavaz , az se az MSZP-MDF-SZDSZ triót erősíti. Minden hülye lila agyú entellektüell szavazzon érvénytelenül !!!! (A proli tudni fogja, kire szavazzon...)Ez ugyan semmire se megoldás, az elit sz@rik rá , de csak rajta.......

( "Tetszettek volna forradalmat csinálni. ")

szk8er 2010.01.27. 18:41:55

Nekem tetszik ez a "ne szavazz senkire" elképzelés,de sajnos olyan kevesen fogják megtenni,hogy legjobb esetben is 1 mondatos hírként fog szerepelni vmelyik híradóban.Igazán nagy arculcsapás esetleg az lenne ennek a szarevő bandának,ha csak kis pártokra szavaznának az emberek.Akkor talán megértenék,hogy vmit csinálniuk is kéne az emberek érdekében a saját zsebük megtömése mellett.Vmire való változást nem fog hozni a fidesz sem,csak 1-2 koncot odavág a népnek,hogy elhiggyék:ezek tényleg tenni akarnak Értünk.A legszarabb az egészben,hogy az ország fele el is hiszi.Amíg ennyi birka van az országban + is érdemeljük őket:)

Venza 2010.01.27. 18:45:33

@Spiro: A 183 egyéni választókerületből érkező képviselő tényleg sok, mivel csak 176 választókerület van.

h4z4rd 2010.01.27. 18:47:29

@Valaki1: A nemszavazás nem egál az érvénytelen szavazatokkal. Volt már erre kezdeményezés, de szomorú belátni, hogy az átlagpógár egyszerűen képtelen felfogni a különbséget.

Nem mintha lenne ötletem, honnan lehetne előszedni egy tisztább, szárazabb, vezetésre méltó társulatot, de azt gondolom, hogy ha egy statisztikailag is jelentős (és megszámlálható) érvénytelen szavazat esik be, az -szerintem- már egy kis kivezető nyílás az eddigi mókuskerékből.

papamaci1 2010.01.27. 18:49:05

A politikai elitnek a követkető dolgok okoznának kellemetlenséget: százezres tömegtüntetések-élükön a nyuggerekkel. ÁLTALÁNOS sztrájkok a tűzoltóság, eü, rendfenntartók , közlekedésiek, "kukások", kommunikációban dolgozók stb. között. Na EZ lenne jelzés......

Venza 2010.01.27. 18:49:21

Az érvénytelen szavazás semmire sem jó. A választási forduló érvényességét lehet csak befolyásolni vele, ugyanis azt a résztvevők aránya alapján számolják. Vagyis ha elmész és érvénytelenül szavazol nagy tömegben akkor azt erősíted, hogy biztosan érvényes legyen a választási forduló. Minden mást (5 százalékos bejutási küszöb, egyéni jelölt eredménye stb) csak az érvényes szavazatokhoz viszonyítva számítják ki. Na ezért nem foglalkozik senki azzal hogy mennyi érvénytelen szavazat van :)

papamaci1 2010.01.27. 18:51:03

Nektek nem tetszik a demokrácia, a pártok mert a politikai elit visszaél vele. Okés....

MONDJATOK JOBBAT !

kutykurutty 2010.01.27. 19:02:18

jaj. tul sok a hsz, nem olvastam oket, bocs, ha valakit ismetlek.
Szoval tiszta sor, hogy egyik partra sem szavazok soha tobbe (eddig kovetkezetesen a egyik oldalra szavaztam, de mar toluk is elpartoltam, es az ujak sem jelentenek alternativat).
Namost mi lesz, ha nem szavazok/ervenytelen szavazok? Uj szavazast irnak ki, ha ervenytelen lesz, az nekunk plusz penz, utana szava az orszag ugyanazokra, mint eddig. Persze ha otthon leszek, elmegyek, es leadok egy ervenytelen szavazatot. De azon kivul, hogy a kis lelkemet megnyugtatom vele (meg esetleg kicsit azoket is, akik ugyanigy tesznek, es latjak, hogy eggyel tobb ilyen szavazat lesz) van ennek valami realis es merheto haszna, vagy eredmenye...?

tölgyes 2010.01.27. 19:11:37

Döljön össze a rendszer?? Oszt mi kéne?? Egy kis sztalinizmus megfelelne??? vagy polpotizmus, maoizmus??? Lehet választani!

anyahajókabinajtóhajtogató 2010.01.27. 19:12:21

Szavazzunk a leghülyébbekre! Hajrá jobbik! Az se a maszopnak se a fikusznak nem jó

Celtic 2010.01.27. 19:13:11

@ÉrvénytelenSzavazat: Hat ez az. En is ugy negy eve dontottem igy. Elmegyek, mert jogom es kotelessegem (leginkabb magammal szemben), de egyszeruen ezekre (barmleyikre) keptlen vagyok. Nincs "egyikre sem" rubrika, hat marad az, hogy mindegyiket beixelem. Az biztos, hogy ervenytelen es utolag nem tudjak hamisitani :) Esetleg mindet beixelem es az egyszeru szavazatszamlalok kedveert odairom, hoyg "egyiket sem".

Joe84 2010.01.27. 19:13:22

Ha olyan pártra szavaz valaki, amelyik nem része a 20 éve garázdálkodó politikai elitnek, akkor miért adna le érvénytelen szavazatot?

A politikai elit leszarja, hogy van pár érvénytelen szavazat (amúgy is van jópár, mert sok ember nem képes egy X-et sem behúzni), ezzel csak őket és a rájuk leadott szavazatokat lehet erősíteni.

Nekem sem tetszik az elmúlt 20 év, ezért szavazok a Jobbikra, mert mindenben az ellentétét teszik, mint a politikai elit.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.27. 19:17:27

@papamaci1: mindent lehet szarul is csinálni, ez cégünk mottója... hiába minden reformterv, kiherélik, telenyomják kiskapukkal, valahogy mindig ellenünk lesz fordítva. nincs jó megoldás, csak ha jobban szervezkedünk még náluk is, csakhogy nincs hozzá költségvetésünk, se ehhez kapcsolható konszenzusunk, vagyis nulla esély. attól még van jobb, hogy nem hagyják megvalósítani, és attól még senki sem érdemli a szart, mert jó sokan bedölnek a jól szervezett és finanszírozott rábeszélésnek.

saci02 2010.01.27. 19:25:28

@Venza: kiveve, ha az erventelen szavazatok aranyaban csokkentjuk a parlamenti helyek szamat. Ha meg vagyunk elegedve a politikai elittel akkor lehet 384 hely, ha nem akkor csak a fele lesz kiosztva. Legalabb lesz ok miert pang az uressegtol az ulesterem. Erre irjuk ki nepszavazast!!!

Lacka929 2010.01.27. 19:28:46

Attól tartok, hogy - az ezen felhívás alapján teoretikusan vélelmezhető - végtelenségig tartó vagy folyamatosan ismétlődő érvénytelen szavazás sorozat sem oldaná meg azt a problémát, hogy abból kell gazdálkodunk, amink van - már ha valóban a végtelenségig tartana a választás, ha minduntalan érvénytelen volna.

Magyarul: attól nem lesznek újabb, jobb és erkölcsösebb politikusaink, hogy rendre nem sikerül érvényes választásokat lebonyolítani.

Szerintem.

Venza 2010.01.27. 19:31:53

@saci02: Jó ötlet, csak az a baj, hogy kell hozzá az országgyűlésben kétharmados többség.

saci02 2010.01.27. 19:34:45

@Venza: vagy alulrol jovo nepi kezdemenyezes. Egyebkent miert van az hogy barkinek elmondtam, azt mondta hogy jo otlet?!?!? Akkor mar legyen ilyen torveny!!! :)

fledermaus (törölt) 2010.01.27. 19:36:40

Az a baj ezzel az ÉSZ-szel, hogy az érvénytelen szavazat is növeli a részvételt, növelve egyuttal a parlamentbe jutott politikai erőtlenségek legitimitását.

A választások eredménytelenségét kell a távolmaradással kikényszeríteni mindaddig, amig nem jelenik meg olyan erő a kínálatban, amire érdemes voksolni. Amíg ilyen nincs, addig marad az ügyvezető kormány. Az legalább nem adósíthatja tovább az országot...

Venza 2010.01.27. 19:38:20

@saci02: Alulról jövő népi kezdeményezésnek nem sok jogi ereje van.

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.27. 19:38:53

@Λατζκα: attól ez mégsem a mi gazdálkodásunk, ugyanis mi vagyunk önekik, az adózó és szavazó állampolgárok. ök gazdálkodnak mibelölünk, és nagyon is megéri nekik.

Coupeboy 2010.01.27. 19:41:02

már nem azért de aki ÉSZ-el szavaz és azt mondja h ebből a politikusok majd megtudják h mennyire gecik az miben hisz?szerintetek van olyan politikus Magyarországon aki azt hiszi h a politikusi pálya megbecsült munka? mindegyik úgy csuklik a sok anyázástól mint állat.aki változtatni akar annak igenis KÖTELESSÉGE elmenni szavazni és az általa szimpatikus pártra szavaznia(persze maradjon otthon ha mszpre vagy szdszre voksolna, de ez az én személyes véleményem nem kell megsértődni:) ).különben meg ne sírjon.győzzön a jobbik;)

saci02 2010.01.27. 19:43:53

@Venza: A koltsegteritesukkel megis kellett valamit kezdeniuk. Ki kenyszerithet valamit ki beloluk, ha nem mi?
A uleshelyek csokkentesenek is az lenne az ertelme, hogy legyen valami negativ visszacsatolas, mert e hianyaban csak rohognek az ervenytelen szavazatunkon...

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.27. 19:44:32

@fledermaus: ...már úgy érted, miközben az állampolgárok egyénileg verik saját magukat adósságba, az ügyvezetö kormány izé, áldásával?
a hozzászólásod elsö felével meg teljesen egyetértek.

Csatmar (törölt) 2010.01.27. 19:44:51

Pedig biza' igaza van a cikkírónak. Nincs széles e határban egy tökös párt se. Az idő majd mindent igazol.

bonebear · http://cinca.blog.hu 2010.01.27. 19:46:38

Valahogy nincs előttem, hogy mondjuk 2%, azaz már mérhető arányú érvénytelen szavazat miatt tömegesen lövik bele magukat a politikus urak a Dunába. Egy ilyen arány max. pár óráig lenne téma a sajtóban a sokkal "fontosabb" melyik bagázs nyert kérdésnél. Más lenne a helyzet, ha az érvénytelen szavazat legalább a nevezőben számítna a leosztáskor, de sajnos nem így van.

.gereblye 2010.01.27. 19:49:22

Szerintem is az érvénytelen szavazat a legjobb megoldás.

A bicska nyílik ki a zsebemben, amikor azt hallom valamelyik valóságtól végképp elrugaszkodott elemzőtől, hogy a szavazni nem-elmenők "bizonytalanok", vagy "nem tudnak választani" vagy "nem érdekli őket a politikai élet".
NEM.

Nem vagyok bizonytalan, tudok választani, csak nincs miből, és érdekel a politikai élet, hányok is tőle mindenestül.

EZÉRT fogok elmenni, élek a szavazati jogommal, és érvénytelen szavazatot adok le.

És büszkén egyike leszek azoknak a nagyon keveseknek, akik veszik a fáradságot, és az egyetlen lehetséges módon kinyilvánítják, hogy elegük van az elmúlt 20 év bunkó, mutyizó elitjéből, abszurdisztánból jobb-baloldalastul, aparátostul, mindenestül.

saci02 2010.01.27. 19:51:16

@bonebear: ekkor maris 7 kepviselo hely ugrott. Ez mar talan az elevenukbe vagna...

.gereblye 2010.01.27. 19:52:13

@.gereblye:

Aztán persze minden megy tovább, ahogy eddig, de azért kíváncsi vagyok, hogy a nyugdíjasok, mutyizók, fontosállamiemberek, toppmenedzserek országa mégis mit akar majd eltapsolni, ha az utolsó normálisan dolgozó, jól adózó szakember is veszi a batyuját, és lekapcsolja maga után a villanyt.

zoldx 2010.01.27. 19:52:53

Igazatok van fiúk! Ez a megoldás !!! Így aztán minden marad, ahogy eddig.Ezeknél jobb úgy sincs !
Hurrá !! Paracelsus

smartdrive 2010.01.27. 20:13:51

"ha nem mész el szavazni, akkor visszaélsz demokratikus alapjogoddal"

nem ez a baj, hanem hogy ezt úgy magyarázza meg a kretén politikai elit, ahogy nem szégyelli (szép idő volt, nem volt szép idő stb.)

csárli hárper 2010.01.27. 20:15:30

@.gereblye: hidd el nem lesznek nagyon kevesen,sokan nagyon sokan fognak igy eljárni, köztük én is, minden senkiházi politikus kapja be! tövig!

Pipas 2010.01.27. 20:16:59

Vagy talán menj el és szavassz valakire, aki nem része a jelenlegi politikai elitnek... mondjuk a Jobbik? E?

StavrosMenace 2010.01.27. 20:20:21

Mindig ez van. Egy bolond százat csinál.

titkosgyilkos 2010.01.27. 20:24:26

Nem kell ahhoz péknek lenni, hogy megállapítsam, sz.r a kenyér. Ez igaz. Sőt, nem kell emiatt péknek se menni, hogy majd én megmutatom, és jobbat csinálok. Ez is igaz. A gond csak az, hogy ettől még a kenyérevés ugyanúgy az étrend kötelező része marad, akkor is, ha nem ízlik. 4 évente ugyan "megversenyeztetjük" a pékségeket, csak sajnos azt nem vesszük észre, hogy kartelleznek. És ha új beszállító akar a körbe, akkor be kell szállnia a mutyi-közösségbe. Megoldás? Pl. költözni oda, ahol jobb a konyha. Feltéve, hogy jut hely az asztalnál.

Bergeroth 2010.01.27. 20:28:25

Felejtsétek már el a jobbikot. Az hogy mit mondanak, az rohadtul kurvára mindegy. Magyar politikus, ergó hazudik mint a vízfolyás. Pont.
Tényleg azt hiszitek, hogy majd a vona fogja elhozni a kánaánt, mert mondott valamit ami sokaknak tetszik? Amikor azt se tudja, hogy működik a pénzpiac, meg egy multinacionális cég belső hierarchiája?
Hagyjad már.
orbán is ilyeneket mondott és semmi nem lett belőle, medgyesy is ilyeneket mondott és semmi nem lett belőle, gyurcsány is ilyeneket mondott és semmi nem lett belőle.
Majd pont egy ilyen féleszű nagymagyar fogja megmondani, hogy kinek mi lesz a jó mi? Szánalmas.
Így megsúgom magunk között, hogyha a jobbik esetleg hatalomra kerülne, akkor 1000%-osan borítékolható egy államcsőd és egy diktatúra, ha csak rajtuk múlik, akkor napokon belül. Düh, az van. Agy, na az már nem kicsit hiánycikk.

Mon3 2010.01.27. 21:04:24

Ennyi agyament hülyét egy helyen. Most már világos, hogy miért van szarban a haza. Tényleg jobb, ha nem szavaztok. Majd más eldönti helyettetek, hogy mi legyen az ország sorsa. Ti nem vagytok erre alkalmasok...

Kalmár 2010.01.27. 21:05:23

Jó lenne mindent elkövetni, hogy ne legyen meg a 2/3?
Kár a gőzért. Látszik, hogy ez lesz a kampány stratégia.
Mindenki lop, mindenki hazudik, semmi sem múlik a választáson, maradj otthon.....
Nem fog sikerülni.
Mentek a levesbe.

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.01.27. 21:35:41

@Mon3: Mert szerinted TE döntesz?
És még mi lennénk agyamentek... LOL

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.01.27. 21:40:52

@Kalmár: Kedves Kalmár, nem lopunk, nem hazudunk.

Arról pedig, hogy ha valóban sok érvénytelen szavazat lenne, azzal melyik párt járna jobban, megoszlanak a vélemények.

Be kell vallanom, egyelőre nem kalkuláltuk ki.
Még az is lehet, hogy éppen a szívünknek legkisebb mértékben nemkedves formáció járna így a legrosszabbul.

Fittipaldi 2010.01.27. 21:42:59

De sok itt a kiábrándult ex-ballib szavazó.
Apátia van, nincs kire szavazni? A régi gazdáitok kúrták el.
Láthatóan bennetek válnak valósággá OV szavai, amelyeket Nagy Imre temetésén mondott 89-ben, kulcsmondat 2:35 után:
www.youtube.com/watch?v=4YybjROUMu0

A 20 év már letelt, akinek van egy kis esze, és jót akar mindannyiunknak, az fog szavazni, de nem az eddigi kormánypártok képviselőire.

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.01.27. 21:44:57

@bonebear: Ebben igazad van. Nem gondoljuk, hogy azonnali és direkt hatást el tudnánk érni.

De pár százaléknyi érvénytelen szavazat - például 5% feletti..:)szemben az eddigi 1% alatti átlaggal - már valami lenne...

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.01.27. 21:46:12

@Fittipaldi: Elfogult, elvakult rajongókkal nincs mit kezdenünk.

Fittipaldi 2010.01.27. 21:52:16

@ÉrvénytelenSzavazat: tévedsz, nem vagyok sem elfogult, sem elvakult, de még csak rajongó sem. Neked viszont szükséged lenne egy kis józan észre.

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.01.27. 22:02:49

@Fittipaldi: Akkor milyen "gazdáinkról" beszélsz?

Ne magadból indulj ki:)

Bergeroth 2010.01.27. 22:14:51

Aki nem megy szavazni az csakis kiábrándult ballib lehet.
Aki érvénytelenül szavaz az csakis kiábrándult ballib lehet.
Akit nem érdekli a politika az csakis kiábrándult ballib lehet.
Édes drága jó istenem, nőjetek már fel.

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.01.27. 22:17:59

@Bergeroth:
Kiábrándult, egyszerűen. (Igen, a Fideszből is.)

És aki ballibezik, az vajon mi lehet?:)

Fittipaldi 2010.01.27. 22:22:22

@Bergeroth: nem csakis, de többnyire igen. A nem kevés régi szoci szavazó ismerőseim panaszkodnak, hogy nincs kire szavazni. Sajnálatos...

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.27. 22:29:22

@ÉrvénytelenSzavazat: még azt a "nem mész el szavazni, akkor visszaélsz demokratikus alapjogoddal"-kérdést tisztázhatnánk?
gondolkoztam, sztem tényleg csak hangzatos blöff, kb mint mikor így akarják gyerekvállalásra bírni a gyermektelen nöket vagy besorozni az aktuális világháborúba a pacifistát, hogy "visszaélsz a jogoddal, ha nem" - ugye nem gondoltátok ezt komolyan?

Bergeroth 2010.01.27. 22:48:18

@Fittipaldi:
Ez a baj az emberek mentalitásával. A nagy átlag alapján következtetnek egy egész kommuna hozzáállására és viselkedésére. Ez pedig nem több egy ostoba gondolatmenetnél.
Én pl. nem járok szavazni 4 éve, és most sem fogok menni, mert egész egyszerűen nem érdekel, hogy melyik tetű lopja el a pénzemet. Választhatok tolvaj, tolvaj és tolvaj között. Esetleg még választhatok egy tolvaj és egy másik tolvaj között.
Szerinted?
A másik dolog meg, hogy hadd ne kelljen már valamelyik oldalra állnom, csak azért, hogy tartozhassak valahová. Nem akarok egyik politikai oldalhoz sem tartozni, se jobb, se közép, se bal.
Igazából akinek meg nem tetszik a hozzáállásom, az kinyalhatja a seggemet.

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.01.27. 23:15:27

@manókomment: Ha nem mész el, azt mondhatják (a politikusok, az elemzők, akárki), hogy közönyös vagy, hogy buta vagy, hogy kiengeded a döntést a kezedből, hogy nem érdekel az ország sorsa stb stb

Ha elmész de érvénytelenül szavazol, akkor nem

Fittipaldi 2010.01.27. 23:18:11

@Bergeroth: nem általánosítottam, csak a többségről szóltam ("nem csakis, de többnyire igen") a tapasztalataim alapján.

Egyébként meg nem akarlak meggyőzni semmiről, és nem érdekel, szavazol-e. Szarok rá :)

manókomment · http://kakofon.blog.hu/ 2010.01.27. 23:27:15

@ÉrvénytelenSzavazat: :) na, hát pont ezt mondtam már jóval fentebb: ez a "káposzta a fejed"-érvelés. nem mondom, hogy kellemes, ha az embernek azt mondják: káposzta a feje, de engem ezzel ugyan nem visznek se háborúba, se családot alapítani, se szavazni.

StavrosMenace 2010.01.28. 01:05:12

Túl komolyan veszitek ezt az egészet. Mindenki tudja, hogy le lehet adni érvénytelen szavazatot is, és otthon is lehet maradni, majd utána simán lehet osztani az államhatalmat. Minek kell ezt túlbeszélni?

Vissza kell térni a helyes útra:

www.youtube.com/watch?v=OzYdMSAkGqA

2010.01.28. 11:19:01

@Yooha: Mondjuk akkor nem nagyon nézted meg, mit akar az LMP. A legújabb dobásuk a nyílt kampányszámla, magad is megnézheted: lehetmas.hu/kampanyszamla . De én is egyetértek azzal, hogy ha már ennyire elutasító vagy a jelenlegi elittel, akkor szavazz az LMP-re.

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.01.28. 12:47:29

@iii: Az LMP-vel az a baj, hogy a "Legkisebb rossz"-ra való szavazásból is elegünk van.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.02.01. 14:38:26

Nem vagyok benne biztos, hogy képtelenség kozmetikázni a szavazásokat. Így aztán végülis tök mindegy lesz ki mire szavaz, vagy nem szavaz.
Az igazi megoldás az lenne, ha lehetne saját gárdára szavazni - elsöprő erővel. De ez meg nyilván illúzió.

Vaandor 2010.02.10. 12:28:29

"Ha nem mész el, azt mondhatják, hogy közönyös vagy, hogy buta vagy, hogy kiengeded a döntést a kezedből"
Ha érvénytelenül szavazol, akkor is kiengeded a döntést. Tetszik vagy sem a rendszer, de ilyen: a döntést az érvényes szavazatok hozzák. A hírekben is csak azt mondják be, hogy "Az érvényes szavazatok x%-a". Az érvénytelen megmarad visszakereshető, de a kutyát sem érdeklő adatnak.
Legfeljebb a "közönyös, buta" jelzők mellett begyűjthet egy infantilist is, aki faszokat rajzolgat a lapra.

"az érvénytelen szavazat se nem erősít, se nem gyengít egyetlen pártot sem"
SE NEM GYENGÍT. Sem pártot, sem rendszert. Tessenek kis pártra (ízlés szerint esélyesre vagy tök esélytelenre) szavazni, az legalább rontja az arányokat! Esélyes új párttal még változhat is valami.
Ezzel így: semmi.

(Vagy tessenek új pártot gründolni, ami majd jobban csinálja, és arra szavazni. Ha van hozzá szakértelem...)

ÉrvénytelenSzavazat · http://esz2010.blog.hu/ 2010.02.10. 13:15:40

@Vaandor: Új pártot gründolni messze nem csak szakértelem kérdése

Hanem pénz és főleg s z á n d é k

(gy.k.: akar a faszom politikus lenni)

Nem jelentős számú érvénytelen szavazat valóban kb pont annyi hatást ér el, mint jelentős számú <1% kispárt: semmit.

Éppen ezért jelentős számú (>5%) érvénytelen - "ezek közül egyiket sem" - szavazat lenne a cél.

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.02.10. 14:46:32

@ReWriter: (lehet függetlenre)

Hát ez az, hogy NEM lehet!
2006-ban már csak 10 ilyen indult, de abból is 2 visszalépett... :-(

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.02.10. 14:49:41

@ÉrvénytelenSzavazat: Nem kell politikusnak lenned ahhoz, hogy politizálhass.

Ha viszont NEM politizálsz (mellesleg itt és MOST IS épp azt teszed;)), akkor csak hagyod, hogy magasról szarjanak a fejedre...

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.02.10. 14:56:11

@Vaandor: (tessenek új pártot gründolni)

Megtörtént 8Đ

Nem is akármilyet...
na jó, a szakértelem kicsit még várat...
(mindenkire) MAGÁRA!

zsirsiraly 2010.02.11. 03:05:40

ez nem jó megoldás.én találtam egyet.
hatetepe.blog.hu

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.02.15. 11:53:25

Mondok egy konkrét példát a "visszaszarásra":

- van aki úgy "küzd" a pártok állami támogatása ellen, hogy aláírásokat gyűjt egy népi kezdeményezéshez, hogy töröljék el...
(-persze majd hülyék lesznek eltörölni pont azok, akik élvezik azt!!!)

- ezzel szemben az IDE azt csinálná, hogy VEGYÜK EL a "parlamenti" pártok ELŐL az állami támogatásuk minél nagyobb részét!
Ezt a jelenleg is HATÁLYOS jog szerint tennénk, tehát nem is függnénk a képviselők (nem létező) jóindulatától.

Na, EZT nevezem én igazi "visszaszarás"-nak! 8Đ

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.02.15. 12:10:54

@ÉrvénytelenSzavazat:
- értem én az érvénytelen szavazat "üzenetét", de arra is igaz, hogy az előbbi módszer hatásosabb:

Figyelmeztessük AZZAL a pártokat, hogy elveszünk előlük néhány mandátumot...

Az IDE az általa megszerezhető képviselői helyekre (5-10) az országos listájára felvehető 174 képviselőjelöltjéből a lehető legtöbbet beküldené 1-3 hónap tartamú váltásokban.
(De nem ám lógni, hanem végigülni a teljes ülésnapot nyitástól zárásig a pénzéért!)

azimut2 2010.03.28. 08:27:12

@pandorf: Nálunk pont erről van szó, a "szisztémá" ról. És ez is a cél, bemutatni a korlátozott legitimáltságot.

kalman.kalman (törölt) 2010.04.05. 19:37:35

Aki nem megy el szavazni, az nem teljesíti erkölcsi kötelességét, nem él a döntési lehetőségével, tehát a következő 4 évben nem panaszkodhat a kormányon lévőkre, meg hogy milyen szar a politikai elit. Az ilyen maradjon kussban.
Aki elmegy, de nem tud dönteni a jelöltek között, mert egyikkel sem elégedett, az rajzolhat akár egy faszt is a szavazólapra, ezzel kifejezi a véleményét, veszi a fáradtságot, hogy elmenjen a szavazókörbe, jelzi, hogy ő szeretett volna választani, de nem volt neki megfelelő jelölt.
Ez szerintem sokkal jobb, mintha el sem ment volna az illető!
Ne akarjon engem senki kényszeríteni, hogy valamelyik pénzéhes maffia pártra és a zsíros seggű jelöltjére szavazzak! Ennyi erővel akár rendőri erőszakkal is elő lehetne vezetni embereket, hogy márpedig kötelező szavazni. Onnan meg már csak egy lépés, hogy megmondják kit kell választani.
Majd ha úgy látom, hogy érdemes, akkor érvényesen szavazok!

kalman.kalman (törölt) 2010.04.05. 19:42:28

@pandorf: így van!
Ahogy mondtad: az érvénytelenül szavazás nem azonos a nem szavazással!
Lehetne egy külön kör a szavazólapokon, ahova az X-elhetne, aki tartózkodik, nem akarja egyikre sem adni a szavazatát, de felelősnek érzi magát az országért, érzi a szavazata súlyát és elmegy választani, de jelzi, hogy a mostani elit nem kapja meg a támogatását.
süti beállítások módosítása